NÄ›kdo má filmy rád. Každý jiné, ale rád se na nÄ› dÃvá. Ten na horory, ten zase na komedie, ale prostÄ› jdou do kina. Do toho klasického už ne. To už neexistuje. A ostatnÃ, kteřà vÅ¡ak také majà rádi filmy, ti do toho, co se nynà kinem nazývá ani nepáchnou. ProÄ? Â
Nová doba nese nové mravy. Proto je skoro povinnostà koupit si pÅ™ed vstupem do multi (nová název kina) pořádnou porci nÄ›Äeho, co je zabaleno v Å¡ustivém papÃÅ™e a k tomu jeÅ¡tÄ› litr koly. NávÅ¡tÄ›va kina je pár stokorun, ale tohle malé obÄerstvenà se mu v cenÄ› v poklidu vyrovná. NÄ›kde bylo dokonce psáno, že provozovatele multi k tomu nutà ceny za filmové kopie a spotÅ™eba proudu. Jinak by prý nevydÄ›lali. Nemá smysl se k tomu vyjadÅ™ovat. Kultura prostÄ› poklesla tak, že se v multi musà ÄlovÄ›k, Å™eÄeno sluÅ¡nÄ›, napapat. Â
Nu, dobrá, kdyby to diváci jedli tak, aby to neruÅ¡ilo, budiž. Ale to Å¡ustÄ›nà ze vÅ¡ech stran, hrabánà v krabicÃch po popcornu, to je skuteÄnÄ› vysoký umÄ›lecký zážitek. Â
Takže sedÃm v kinÄ›, pardon v multi a zezadu nÄ›kdo chroupe popcorn. StejnÄ› tak i vedle mne. NaÅ¡tÄ›stà mu doÅ¡el. To je dobÅ™e, bude klid minimálnÄ› z jedné stran. Nebude, divák sahá po mobilu a klidnÄ› pÃÅ¡e zprávy, nebo dÄ›lá nÄ›co jiného. SvÄ›tlo nepÅ™ÃjemnÄ› ruÅ¡Ã, ale co je to proti pazvukům z ostatnÃch sedadel. TÄ›ch ubývá, popcorn je koneÄnÄ› sežrán a zapit kolou. Decentnà řÃhánà se nese sálem a já Äekám, kdy si zaÄnou lidi uléhat, neb si již pod sebe ustlali. Â
Mobil vedle nenà jen ten jeden jediný v sále, o Äemž se obÄas pÅ™esvÄ›dÄÃme hlasitým zvonÄ›nÃm. Ti inteligentnÄ›jÅ¡Ã majà zapnuto jen vrÄenÃ. Hluboký kulturnà šok, pardon, zážitek se pomalu chýlà ke konci. ZvÄ›davý divák Äeká i po titulcÃch, aby se rozhlédl po sále, jak to tu prasátka zÅ™Ãdila. A divák pÅ™emýšlÃ, zda to majà také tak doma. Zda doma také házà vÅ¡echno pod sebe. S nejvÄ›tÅ¡Ã pravdÄ›podobnostà ne. Tam si to asi hlÃdajÃ. ProÄ tady ne, to vÄ›ru málo lidà chápe. Â